Grafikchefen Scott Herkelman lämnar AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Då är det ju att dumförklara sina kunder. Nog måste folk vara smartare än så?

Folk är dumma, men viktigare är att folk är ointresserade. Jag köper samma jeansmärke som jag alltid har gjort (tyvärr med en storlek större midjemått än när jag var 14...) för att jag vet att de passar och jag orkar inte bry mig om att leta upp något. Det kanske finns jeans som är fantastiska för mig idag som inte fanns på 90-talet, men jag orkar inte bry mig om att leta upp dem. Det är samma sak här - folk som kan nåt om grafikkort känner till Geforce och Radeon. Folk som inte kan nåt om grafikkort vet vem de skall fråga, och den personen kan förklara att det är Geforce eller Radeon som gäller, även om de inte har spelat på 10 år.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Han kan väl aldrig ta vägen till Amazon han också?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Varför heter det förresten Radeon fortfarande? Eller Geforce för den delen? Borde det inte vara dags för nya produktnamn? Nu har de hållit fast vid dessa namn längre än Intel höll fast vid Pentium, vilket de gjorde löjligt länge. Det borde ju egentligen bara ha gällt för 80586-processorer. Är det inte att dumförklara sina kunder eftersom de verkar tro att vi inte ska förstå vad det handlar om för produkt annars?

Är inte GeForce bara uppe i 24 år nu, Radeon är väl bara nånstans strax över tjugo.

Pentium kom väl tidigt 90-tal, och slutade väl förra året.. Så närmare 30 år av pentium?

Dels är det väl brand recognition, och sen bör det vara något relativt revelationerande för att byta namn... Ray tracing gav ju bara byte till RTX.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Tydligen lämnade precis Ryan Shrout sin roll på Intel, där han varit ett av ansiktena utåt för Arc. Behöver ju inte vara mer än ett sammanträffande, men man undrar ju om det inte kan tänkas vara där Herkelman kliver in sedan då